Ego boost.

Jag tycker att alla borde ge sig själv en liten ego boost så ofta som möjligt, helst varje morgon när man klivit upp. Jag brukar titta mig själv i spegeln och hitta minst tre saker som jag gillar med mig själv, behöver inte bara vara kroppen utan kan även vara kläder, naglar, något man gjort bra osv.  Imorse tex. så fick jag fram flera posetiva saker då det var en bra morgon vilket även ledde till en bra dag men kan skriva tre av dom sakerna jag kom på.
 
1. Jag älskar min ögonfärg och eftersom jag valde en blå tröja idag så framhävdes mina blåa ögon ännu mera.
2. Jag älskar mina småfötter, så söta.
3. Mina tänder börjar bli sjukt raka och fina, längtar tills jag får ta ut tandställningen.
 
Tre simpla saker, men dom kan göra ens dag så mycket bättre eftersom man oftast fortsätter att tänka på dessa posetiva saker som man såg på morgonen i spegeln åtminstonde ett par timmar vilket gör att man fortsätter att vara lycklig.
 
Tycker verkligen att ni som känner på er att ni har dåligt självförtroende borde testa detta för jag lovar att ni kommer att må så mycket bättre av lite beröm från er själva och inte bara från andra.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0