Åsikt om skitsnack osv.

Börjar bli riktigt arg faktiskt. Folk (oftast tjejer) är så otroligt omogna nu för tiden, det enda som existerar för vissa är skitsnack och förstöra för andra och ändå så tjatar dom om hur mogna dom är och hur jobbigt deras liv är och hur mycket skit dom får ta. Klart som fan ni får ta skit, ger man skit så får man ju såklart skit tillbaka. Som sagt har man gett sig in i leken så får man leken tåla för fan! Allvarligt skulle ni vilja att folk sa samma saker om er som ni säger om dom? Tänk efter nu. Skulle ni tycka att det var kul?
Nej det tror jag inte ni skulle eller jag tror inte, jag vet att ni inte vill det.
Tycker ni att dom ni trycker ner är värd så pass lite att ni kan trampa på dom? Även om ni varit kompisar och bråkar, det spelar ingen roll ingen är värd att ta en massa skit varje dag. Visst ni kanske tycker det är skit kul nu när jag skriver detta för att ni får uppmärksamhet för ert omogna ologiska betéende.
Men jag kan tala om för er att det är inte kul, specillet inte för personen som råkar ut för skiten. Och det är när folk reagerar som det gått alldeles för långt. Tänk på det. Skitsnack och lögner om andra går ju faktiskt att anmäla som förtal och så långt vill nog ingen att det ska gå och absolut inte så långt som att personen som råkar ut för det faktiskt tar livet av sig eller skadar sig pga. er, för det är det faktiskt en hel del som gör, fler än vad ni tror. Och nej alla dom personerna överreagerar inte, för tänkt att må dåligt varje dag och alltid för höra en massa skit vad man än gör. Ni tror inte att man tröttnar och vill få ett slut på lidandet?

Skulle kunna skriva hur länge som helst om detta men det har jag varken tid eller ork med för jag blir bara så arg.
Men tycker ni ska läsa och tänka efter. Beter ni er illa mot någon? Har ni spridit ett ryckte om någon? Eller har någon gjort det om dig?

Tycker verkligen att detta borde få ett slut ingen förtjänar att må dåligt.




Kommentarer
Carolin :)

Jätte bra skrivet!

2013-01-20 @ 08:26:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0